کاغذ دیواری

نکاتی مهم قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای منزل

همانطور که می دانیم  برای رنگ کردن دیوار های منزل باید پروسه سختی را پشت سر بگذاریم تا رنگ دلخواه خود را بدست بیاوریم اما امروزه کاغذ های دیواری توانسته اند این مشکل را حل کنند. با توجه به گوناگونی طرح و رنگ های کاغد دیواری که در بازار عرضه می گردد باعث شده که طرفداران زیادی را به خود جذب کند. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه، طرح مورد نظر و فضای منزل کاغذ دیواری مورد علاقه تان را تهیه کنید. هریک از کاغذ دیواری های موجود در بازار دارای قابلیت و عملکرد متفاوتی نیز می باشند که شما مطابق دکوراسیون خود می توانید آن را تهیه کنید. در خرید کاغذ دیواری توجه داشته باشید که رنگ های روشن و ملایم  در بزرگ نشان دادن منزل شما کمک بسزایی می کنند.

کاغذ دیواری ها برای کاور کردن دیوار هایی که به تعمیر اساسی نیاز دارند بسیار مناسب هستند زیرا هم در وقت و هم در هزینه های شما صرفه جویی می شود. برای نصب کاغذ دیواری الزام به حضور فرد خاصی نمی  باشد . شما می توانید با کمی دقت و سلیقه آن را بر روی دیوار نصب کنید. امروزه کاغذ دیواری ها توانسته اند بهترین گزینه برای تعمیردیوار های و فضا های آسیب دیده باشند.

کاغذ دیواری بهترین گزینه  برای بازسازی

ابتدا برای تغییرات مکان خود باید فضای مشخصی را در نظر بگیرید. برای تغییر رنگ و طرح دیوار ها بهتر است به  سبک دکوراسیون خود نگاهی بیندازید و مطابق آن تغییرات خود را اعمال کنید. در این صورت نیازی به تعویض مبلمان و فرش و… برای ست شدن فضا باهم، ندارید. اگر می خواهید کمی حرفه ای تر تغییرات را انجام دهید بهتر است با یک طراح در زمینه دکوراسیون مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند. سعی کنید برای دکوراسیون دیوار ها از ترکیب رنگ  های گوناگون استفاده کنید زیرا دست شما را برای دکوراسیون باقی اسباب منزل بازتر می کند و راحت تر با بقیه وسایل ست می شوند.

گزینش بهترین طرح برای کاغذ دیواری

امروزه این امان فراهم شده که هر شخصی با توجه به سلیقه خود طرح مورد نظرش را چاپ کند اما قبل از انتخاب تصویر برای کاغذ دیواری به چند نکته توجه کنید:

کسل کننده نباشد.

باعث دلزدگی مخاطب نشود.

ترکیب منزل  شما را بهم نزند.

همیشه سعی کنید از کاغذ دیواری های منحصر به فرد کمک بگیرید زیرا تعویض کاغذ دیواری هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت. اگر جزو افرادی هستید که یک طرح کاغذ دیواری ممکن است به مرور زمان دل شما را بزند و برایتان تکراری شود، بهتر است از کاغذ دیواری های که دارای عمر طولانی می باشند استفاده نکنید.

خرید کاغذ دیواری متناسب با فضا

کاغذ ذیواری می تواند تاثیر زیادی در چگونگی اندازه اتاق و منزلتان  داشته باشد به طور مثال: کاغذ دیواری های که دارای نقش بزرگی هستند برای اتاق خواب های کوچک توصیه نمی شود زیرا اتاق را تنگ تر و کوچک تر نشان می دهد. یکی از نکات مهم در مورد خرید کاغذ دیواری توجه  در گزینش طرح و رنگ کاغذ دیواری می باشد زیرا یک انتخاب نادرست می تواند از زیبایی دکور شما بکاهد به همین علت باید انتخاب کاغذ دیواری مناسب تمام دقت خود را به کار ببرید. و اما اگر علاقه زیادی به کاغذ دیواری های برجسته با طرح های بزرگ دارید بهتر است آن را برای گوشه ای از فضا استفاده کنید. نحوه خرید کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون اتاقتان این می باشد که به مراکز فروش انواع کاغذ دیواری مراجعه کرده و نگاهی به کاتالوگ آن ها بیاندازید تا راحت تر خرید خود را انجام دهید.

انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون ساده

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دکوراسیون خلوت و ساده علاقه مند هستید باید بگوییم کاغذ دیواری های شلوغ بهترین گزینه می باشند برای مثال اگر اتاق شما مبلمان و پرده های ساده دارد، باید از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح هایی زیاد می باشند کمک بگیرید. همچنین برای ایجاد تنوع در دکوراسیون خود می توانید از یک کاغذ دیواری متمایز از سلیقه خودتان انتخاب کنید. هرقدر که در انتخاب وسایل و کاغذ دیواری خود دقت داشته باشید به همان اندازه می توانید زیبایی را در فضای تان به ارمغان بیاورید.

خصوصیات بهترین کاغذ دیواری

اگر به دنبال یک کاغذ دیواری با کیفیت هستید باید به جنس  و طرح آن توجه کنید. یکی از نکات مهم در مورد خرید کاغذ دیواری انتخاب درست جنس کاغذ دیواری می باشد که می تواند سالیان سال برای شما ماندگاری داشته باشد. برای انتخاب یک کاغذ دیواری با کیفیت به  نکات زیر توجه کنید:

  1. روکش کاغذ دیواری مدنظرتان بهتر است از جنس وینیل باشد.
  2. یکی از ویژگی های کاغذ دیواری خوب این است که بعد از نصب بدون هیچ ناهمواری و درزی باشد.
  3. حد معمول وینیل استفاده شده در کاغذ دیواری باید ۵۰۰ گرم باشد.
  4. یک کاغذ دیواری باکیفیت قابل شستشو می باشد.
  5. هیچگونه کاغذ دیواری باکیفیت بعد از نصب ، بر روی آن حباب ایجاد نمی شود.
  6. کاغذ دیواری باکیفیت هرگز به راحتی پاره نمی شود.
  7. اگر گرد و غبار رنگ کاغذ دیواری را عوض کند، آن کاغذ دارای کیفیت نمی باشد.
  8. یک  کاغذ دیواری مرغوب در برابرهرگونه کشش مقاوم می باشد.
به این مطلب امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید