کاغذ دیواری

نکات مهم برای خرید بهترین کاغذ دیواری

امروزه به دلیل اینکه کاغذ دیواری طرفدارای زیادی دارد در بازار انواع مختلفی وجود دارد که باید در هنگام خرید دقت کنید تا بتوانید کاغذ دیواری با کیفیت خریداری کنید. بسیاری از افراد هستند که در هنگام خرید کاغذ دیواری به دلیل تنوع بالایی که دارند در شک و تردید می باشند و به راحتی نمی توانند کاغذ دیواری مورد نظرشان را انتخاب کنند به همین دلیل ما در این مطلب می خواهیم شما را با نکات مهم برای خرید بهترین کاغذ دیواری آشنا کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

خرید کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون

باید قبل از خرید کاغذ دیواری به برخی از نکات مانند وسایل دکوراسیون توجه کنید تا بتوانید یک کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون منزل خود نصب کنید زیرا اگر این گونه نباشد ممکن است بی نظمی در منزل به وجود آید که این چیدمان کسل کننده خواهد بود به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خرید به هماهنگی رنگ های توجه کنید. در ادامه به برخی از نکات مهم در هنگام خرید کاغذ دیواری که باید به آن ها توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

  1. چسب های مناسب و با کیفیت

در زمان ها گذشته به دلیل اینکه چسب های کاغذ دیواری به راحتی با آب حل نمی شدند کندن آن ها از روی دیوار کار بسیار دشواری بود به همین دلیل بسیاری از مردم فکر می کردند که استفاده از کاغذ دیواری کار دائمی و همیشگی بود. اما امروزه به دلیل اینکه چسب های جدیدی مانند چسب سلولزی وارد بازار شدند که کار جدا کردن کاغذ دیواری را آسان کرده اند. به همین دلیل نباید نگران جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار ها باشید زیرا که جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار باعث آسیب رساندن به دیوار ها هم نمی شود.

  1. یک نصاب کاغذ دیواری ماهر

کاغذ دیواری زمانی که توسط یک نصاب حرفه ای نصب می شود حتما بدون ایراد خواهد بود و در هنگام جدا کردن به راحتی از روی دیوار جدا خواهد شد. اما برخی از افراد هستند که خودشان اقدام به نصب کاغذ دیواری می کنند این گونه افراد باید بدانند که تجربه کافی در این زمینه دارند یا خیر؟ زیرا اگر به خوبی نتوانند نصب کاغذ دیواری را انجام دهند نه تنها دکوراسیون منزل زیباتر دیده نمی شود بلکه جدا کردن کاغذ ها از روی دیوار نیز به سختی جدا خواهد شد. پس توصیه می شود کسی که کار نصب را می خواهد انجام دهد باید اطلاعات کافی درباره نصب آن را داشته باشد.

  1. آمادگی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری مطمئن باشید که دیوار های شما آماده برای نصب می باشند و هیچ گونه ایرادی ندارند زیرا دیوار هایی که برجستگی دارند باید برطرف شود و بعد از زیر سازی خوب اقدام به نصب کنند. باید زیر سازی را به گونه ای انجام دهند که نامتقارن نباشد و ظاهر دیوار ها صاف و یک دست باشد. یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید این است که باید دیوار ها را به دقت اندازه گیری کنید تا بتوانید رول های مورد نظر را خریداری کنید اگر اندازه کاغذ دیواری ها را به درستی خریداری نکنید دچار مشکل خواهید شد زیرا که بعد از نصب نمی توانید کاغذ ها را جا به جا کنید. پس بهتر است اندازه ها طوری باشد که به راحتی بتوانید کاغذها را کنار هم قرار دهید و در آخر از رول های کاغذ کم نیاورید.

  1. انتخاب نوع کاغذ دیواری

قبل از خرید باید با انواع کاغذ دیواری ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با آگاهی بیشتر آن را خریداری کنید زیرا انواع آن در زیبایی دکوراسیون شما تاثیر فراوانی خواهد داشت و باید برخی از نکات مانند قابل شست و شو بودن، جدا شدن به راحتی از دیوار، سهولت نصب، ضخامت آن ها و … توجه داشته باشید.

  1. انتخاب چاپ کاغذ دیواری

مارک های مختلفی کاغذ دیواری های گوناگونی را تولید می کنند که باید در هنگام خرید آن دقت کنید تا بتوانید کاغذ دیواری با کیفیت خریداری کنید. برخی از انواع کاغذ دیواری ها هستند که می توان روی آن ها چاپ های مورد نظر را سفارش داد پس اگر چاپی را در نظر دارید بهتر است به این نکته در هنگام خرید توجه کنید. توصیه می شود برای خانه هایی که سقف کوتاه تری دارند از کاغذ دیواری هایی با خطوط عمودی  و خانه هایی که سقف بلندتری دارند از کاغذ دیواری هایی با خطوط افقی استفاده کنید تا ارتفاع سقف کوتاه تر دیده شود و نوعی گرما و صمیمیت در خانه ایجاد شود.

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری برای بسیاری از افراد بسیار مهم است پس باید در هنگام خرید به برخی از ویژگی ها و هزینه آن ها دقت کنید تا بتوانید با توجه به بودجه خود کاغذ دیواری مورد نظرتان را خریداری کنید. معمولا کاغذ دیواری هایی که عرض بیشتری دارند قیمت بالاتری نسبت به دیگر کاغذ دیواری ها دارند پس می توان گفت که قیمت کاغذ دیواری ها براساس طول و عرض آن ها متفاوت می باشند.

به این مطلب امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید