کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضد آب چیست و همه چیز درباره آن

یکی از مسائلی که امروز در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد استفاده از کاغذ دیواری به جای کاشی می باشد. احتمالا با خود بگویید که کاشی ها را می توان به آسانی شست و این امکان برای کاغذ دیواری مناسب نمی باشد. اما با تولید کاغذ دیواری ضد آب که در حال حاضر در بازار ارائه می شود ، حتی در این مکان ها هم نیز می توانیم دیوار خود را با کاغذ دیواری ضد آب نما دهیم. در ادامه  با انواع و مزیت های این نوع کاغذ دیواری بیشتر آشنا خواهید شد.

حالا باید بدانیم ک کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

یا قابل شست شو با توجه به اسم آن دارای کاوری از جنس وینیل می باشد که باعث شده این کاغذ دیواری ها در برابر آب مقاومت نگه دارد. به تازگی با ورود کاغذ دیواری های ضد آب رویای استفاده از کاغذ های دیواری در محیط های مرطوب به واقعیت پیوسته است. کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی، دارای جلوه کاملا متفاوتی می باشد و ویژگی های خاصی را با خود به ارمغان آورده است.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضد آب بهترین جایگزین برای کاشی و سرامیک در حمام و آشپزخانه و همچنین در شهر های که دارای رطوبت زیادی هستند می باشد. این نوع  کاغذ دیواری ها برای محل های مرطوب و نقاطی از منزل که رطوبت در آنها وجود دارد بسیار مناسب است. برای نمونه همه ما می دانیم که حمام و سرویس بهداشتی با عنصر آب ارتباط زیادی دارند و می توانید با انتخاب کاغذ دیواری مناسب و ضد رطوبت محافظت دیوار خود را از رطوبت تضمین کنید. همینطور می توان از کاغذ دیواری ضد آب آشپزخانه برای مناطقی از آشپزخانه همچون پشت سینک و … بهره بگیرید تا  جلوه ی جدیدی به دکوراسیون خود بدهید و همینطور آسوده خاطر باشید که هیچگونه آبی بر روی کاغذ دیواری شما تا ثیر گذار نمی باشد و هرگز باعث پوسته شدن آن نمی شود.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری ضد آب

این نوع کاغذ دیواری ها علاوه بر سطح دیوار از عواملی همچون خراشیدگی، پوسته پوسته شدن کاغذ، جذب روبت و خراب شدن آن، آلودگی و … محافظت می کند، وظیفه بسیار مهم آن زیبایی دکوراسیون می باشد. این نمونه از کاغذ دیواری به علت موادی که در آن به کار می رود و با توجه به روکش وینیلی که دارد، قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع کاغذ دیواری ها دارد و هنگام خرید کاغذ دیواری ضد آب به این نکته توجه کنید که کاغذ دیواری از مواد اولیه گوناگونی تولید شده است که هر یک به دلیل قابلیت های ویژه خود مناسب مکان های متفاوتی هستند.

کاغذ دیواری با طرح کاشی

اگر همچنان تمایل دارید که به طراحی کلاسیک حمام و دستشویی وفادار بمانید ولی از کاغذ دیواری کمک بگیرید می توانید از طرح کاشی برای این اماکن استفاده کنید. طرح کاشی یک طرح مناسب کاغذ دیوای ضد آب برای دستشویی می باشد.  با کاغذ دیواری های جذاب و ضد آب می توانید کل دیوار را روکش کرده و حمام خود را هم نیز ضد آب کنید، به صورتی که حتی یک قطره آب هم به سطح زیرین نیز نفوذ نکند.

کاغذ دیواری با روکش وینیل

یکی از به روز ترین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری  ضد آب با روکش وینیل است که حتی در برخی موارد دارای خواص ضد لک و مقاومت در برابر کثیفی را نیز می باشند. این مدل ها دارای طرح ها و رنگ های گوناگونی هستند و می توانید آنها را در دکوراسیون داخلی خود به طور ویژه و خاصی بکار ببرید.

کاغذ دیواری پشت چسب دار

یکی دیگر از انواع کاغد دیواری ضد آب مناسب حمام کاغذ دیواری پشت چسب دار است که از جنس پلاستیک یا PVC این کاغذ دیواری از شده است و در برابر گرما و سرما نیز در کنار رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین می تواند خیالتان را بابت پوسته پوسته و متلاشی شدن راحت کند. این نوع  کاغذ دیواری ها را توسط چسب قوی ای که دارند می توان روی انواع سطوح همچون فلزی، گچ، سنگی، چوب و… بدون حضور نصاب بچسبانید

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم یکی از مهم ترین مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار نصب آسان و سریع آن می باشد

 به طور کلی

برای یافتن کاغذ دیواری ضد آب مخصوص آشپزخانه و سرویس بهداشتی می توانید به فروشگاه و شعب مرکز پخش أنواع کاغذ دیواری مراجعه کرده و کاغذ دیواری مد نظر خود را خریداری نمایید.

در پایان این که اگر با وجود انواع کاغذ دیواری های ضد آب باز هم نگران رشد قارچ و کپک در لا به لا و مجاورت کاغذ دیواری های دیوار خود شدید، توصیه می کنیم که قسمتی از دیوار را با کاشی و قسمت بالایی را با کاغذ دیواری ضد آب کاور کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر انواع مناسب و جنس مرغوب آن را خریداری کرده باشید، خیالتان از بابت هرگونه کپک و قارچ راحت باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید