کرکره فلزی

آشنایی با انواع پرده کرکره فلزی

با توجه به توسعه و گسترش هنر دکوراسیون داخلی، یکی از مهم ترین بخش های هر منزل که باید درباره آن ها با نهایت دقت و سلیقه تصمیم گیری شود، پرده های منزل هستند که در ابعاد مختلف برای پنجره های متفاوت مانند پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه و  . . . مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از انواع پرده که از قضا جزو قدیمی ترین پرده ها نیز حساب می شود، پرده کرکره فلزی می باشد که در تیغه های ۲۵ ، ۱۶ و ۵۰ میل تولید و ساخته می شوند و کاربرد گستره و وسیعی دارند.

نام دیگر پرده های کرکره فلزی، پرده کرکره سوئدی نیز می باشد. دلیل اختصاص چنین نامی به این نوع پرده ها، به خاطر کشور اصلی و مبدا تولید کننده این نوع پرده ها می باشد. اما در بازار حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق پرده های کرکره فلزی محصول کشور چین و تایوان می باشند.

اجزاء پرده کرکره فلزی، به صورت افقی هستند و توسط یک ریسه عمودی به یکدیگر متصل می باشند. برای جمع یا باز کردن پرده کرکره فلزی، می بایست توسط یک طناب که در کنار پرده وجود دارد، آن را به دلخواه به سمت بالا یا پایین بکشید. پرده کرکره فلزی به راحتی در قاب پنجره قابل نصب می باشد.

ویژگی های پرده کرکره فلزی

پرده کرکره فلزی,پرده کرکره سوئدی

کاربرد پرده کرکره فلزی

قابل ذکر است که پرده های کرکره فلزی علاوه بر اینکه در قسمت های مختلف منازل مسکونی کاربرد دارند، بیشترین کاربرد آن ها در اماکن رسمی و اداری می باشد. زیرا شکل و شمایلی مینیمال و ساده دارد و برای این نوع اماکن بسیار مناسب و مقبول است.

تنوع پرده کرکره فلزی

پرده کرکره فلری در طرح ها و رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که علاوه بر این میزان از تنوع، باز هم شما این امکان را دارید که طرح مورد نظر خود را به صورت سفارشی ثبت نمایید تا در با کیفیتی ترین و بهترین حالت ممکن برای تان چاپ و مهیا کنند. این ویژگی باعث شده تا همه افراد بتوانند با توجه به سلیقه و نظر خود و همچنین پالت رنگی منتخب خود برای دکوراسیون داخلی منزل یا دفتر خود،  به راحتی بتوانند کرکره فلزی مورد نظر خود را بیابند و محدودیت و مشکلی از این بابت برای متقاضیان به هیچ عنوان وجود ندارد.

جنس پرده کرکره فلزی

جنس پرده کرکره فلزی از آلومینیوم می باشد و به همین جهت میزان عبور نور از این پرده ها بسیار کم است. با این تفاصیل برای محیط ها و اماکن اداری و رسمی که رایانه های زیادی در آن وجود دارند و این نکته بسیار حائز اهمیت است که بتوانند میزان نور وارده را کنترل و تنظیم نمایند، بسیار مناسب می باشند تا افراد به لحاظ دیداری پشت سیستم کامپیوتر معذب نباشند.

پرده کرکره فلزی,پرده کرکره سوئدی

فضای مورد نیاز برای نصب پرده کرکره فلزی

پرده های کرکره فلزی نسبت به سایر پرده ها من جمله پرده های پارچه ای، فضای بسیار کمتری را به خود اختصاص می دهند و اشغال می نمایند. علاوه بر این وزن بسیار کمتری نیز دارند و خیلی سبک هستند. فلذا امکان حمل و نقل و جابجایی برای پرده کرکره فلزی بسیار سهل و راحت می باشد.

قابلیت حمل و نقل پرده کرکره فلزی

پرده های کرکره فلزی به دلیل اینکه از جنس آلومینیوم می باشند، وزن کم و سبکی دارند و به همنی علت می توان آن ها را به سایر اماکن مورد نظر، منتقل نمود تا مجددا مورد استفاده قرار گیرند و به طور کلی حمل و نقل آسان و راحتی دارند.

نحوه نظافت پرده کرکره فلزی

این نوع پرده ها در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم می باشند و برای نظافت شان بدون هیچ محدودیتی می توانید پرده خود را با آب مستقیم البته با فشار کم شستشو نمایید. این نکته بسیار مهم قابل ذکر است که در هنگام شستشو به هیچ عنوان به تیغه های پرده خود آسیب نرسانید و با دقت و احتیاط کامل این کار را انجام دهید.

قیمت پرده کرکره فلزی

پرده های کرکره فلزی بسیار مقرون به صرفه می باشند و به همین جهت برای اکثر اماکن مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پرده کرکره فلزی بر حسب متراژ آن ها بر حسب متر محاسبه می شوند. توصیه می گردد پیش از خرید پرده کرکره فلزی، با کمک و مشورت یکی از متخصصین مجرب حوزه طراحی داخلی، ابعاد و اندازه پنجره خود را به دست آورید. ده سانتی متر بیشتر برای پهنایا همان عرض و بیست سانتی متر بیشتر برای ارتفاع یا همان طول در نظر داشته باشید.

نصب پرده کرکره فلزی

یکی از راحت ترین انواع پرده به لحاظ نصب روی قاب پنجره، کرکره فلزی می باشد که با سهولت تمام، می توان آن را نصب نمود و هیچ درد سر و سختی و زحمت فراوانی ندارند. نصب بسیارراحت و آسان این نوع پرده ها نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به حساب می آید و قابلیت  نصب روی انواع پنجره ها دارند.

چند ایده کاربردی با استفاده از پرده کرکره فلزی

یکی از ایده های پر کاربرد مرتبط با این نوع پرده ها این است که، برخی کمپانی ها، به طور سفارشی، لوگوی برند خود را روی پرده چاپ می نمایند و این خود برای هر فردی که وارد آن کمپانی شود، نوعی تبلیغات محسوب می شود و پرستیژ کاری و درآمد ناشی از پرستیژ را تا حد زیادی بالا می برد.

یکی دیگر از ایده های جالب در فضای اداری با استفاده از پرده کرکره فلزی این است که شما با استفاده از شیشه های دو جداره، فضای شرکت خود را، پارتیشن بندی کنید و با استفاده از پرده کرکره فلزی حریم شخصی هر بخش را رعایت نمایید تا بخش های مختلف کمپانی شما تا حدودی به یکدیگر کاملا مسلط نباشند و دید کامل نداشته باشند.

شما علاوه بر تنظیم پرده کرکره فلزی به صورت دستی، قادر خواهید بود با استفاده از ریموتی که در دست دارید و موتوری که در پرده تعبیه شده است، میزان جمع یا باز شدن پرده را به دلخواه کنترل و تنظیم نمایید.

سخن آخر

در این مطلب با معرفی برخی از ویژگی ها و ایده های اجرایی پرده های کرکره فلزی، شما را در انتخاب پرده یاری کردیم با این هدف که بهینه ترین و مناسب ترین پرده را با اطلاعات مکفی، تهیه بفرمایید. فلذا اگر به دنبال بهترین نوع پرده ی مناسب برای دفتر کار خود هستید، پرده کرکره فلزی پیشنهاد ما به شماست.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید