کرکره فلزی

عوامل موثر بر قیمت پرده کرکره فلزی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصولات که در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی دارند پرده‌ها هستند. البته پرده‌ها علاوه بر نقش مهمی که در دکوراسیون دارند در تامین روشنایی نیز موثر خواهند بود. به همین دلیل از قدیم تا کنون استفاده از پرده در زندگی افراد بوده و هست؛ فقط نوع، طرح و متریال پرده‌ها متفاوت با گذشته است.

امروزه با توجه به نیاز و سلیقه افراد پرده‌ها در انواع و جنس، رنگ و طرح‌های گوناگونی تولید می‌شود که یکی از پر کاربردترین‌ آن‌ها پرده‌های کرکره فلزی هستند. در این مطلب سعی داریم شما را با عوامل موثر بر قیمت پرده‌ کرکره فلزی آشنا کنیم.

آشنایی با پرده کرکره فلزی

اغلب افراد از پرده‌های پارچه‌ای به دلیل طرح و نقش متنوعی که دارند و به سادگی با دکوراسیون آن‌ها هماهنگ می‌شوند، استفاده می‌کنند. اما با توجه به فرسودگی زود هنگام پرده‌های پارچه‌ای افراد به دنبال پرده‌هایی با متریال مقاوم برای نصب در محیط‌های مختلف هستند؛ از این رو تولید‌کنندگان این محصول برای تولید پرده‌های کرکره فلزی در انوع و طرح‌های مختلف و در خور سلیقه‌های متفاوت اقدام کردند.

همان‌طور که می‌دانید متریال فلز در این نوع پرده‌ها مانع از رنگ پریدگی و فرسودگی در برابر نور خورشید خواهد شد. در حال حاضر کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ در کرکره‌های فلزی باعث شده افراد از این نوع پرده در محیط‌های مختلف استفاده کنند. نصب و استفاده از کرکره‌های فلزی بسیار ساده و آسان است. این نوع پرده‌ها به دو صورت کنترل خواهند شد:

  • در روش اول که به آن حالت دستی می‌گویند از ابزاری به نام باتوم برای تغییر زاویه تیغه‌ها استفاده می‌کنند. باتوم یا به اصطلاح زنجیر کنار پرده نصب می‌شود و هنگام سفارش پرده کرکره فلزی می‌توانید سمت راست یا چپ را برای نصب آن مشخص کنید.
  • در روش دوم که حالت موتوری نام دارد از ریموت کنترل برای باز یا جمع کردن پرده استفاده می‌کنند. در این روش یک موتور کوچک روی پرده نصب می‌شود؛ که به راحتی در هر قسمت از محیط باشید می‌توانید از طریق ریموت آن را کنترل کنید.

پرده_کرکره_فلزی , پرده کرکره فلزی , کرکره فلزی

عوامل موثر برقیمت پرده کرکره فلزی

به طور کلی پرده‌های کرکره فلزی از قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری نسبت‌ به دیگر پرده‌ها برخوردار هستند. اما با این اوصاف نیز قیمت پرده کرکره فلزی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد و بر اساس آن افزایش یا کاهش می‌یابد؛ بنابراین عواملی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند در تعیین قیمت این نوع پرده‌ها موثر باشند:

  1. کیفیت و جنس تیغه‌های پرده کرکره: یکی از دلایل و عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت کرکره فلزی، جنس تیغه‌ها و کیفیت آن است. تیغه این نوع پرده‌ها معمولا از جنس آلمینیوم، منیزیم و فولاد هستندکه هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند.
  2. ابعاد پنجره: یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهادر تعیین قیمت کرکره فلزی اندازه و ابعاد پنجره است. همان‌طور که می‌دانید هر چه ابعاد پنجره شما بیشتر باشد به متراژ بیشتری پرده نیاز دارد؛ در نتیجه هزینه نهایی پرده کرکره فلزی نیز بالا‌تر خواهد بود.
  3. اندازه تیغه کرکره‌های فلزی: تیغه‌ها یا صفحاتی که شکل ظاهری پرده را تشکیل می‌دهند در اندازه‌ها و ضخامت مختلفی تولید خواهند شدکه این امر می‌تواند در قیمت آن موثر باشد. این تیغه‌ها معمولا در ابعاد و اندازه‌های ۱۶ و ۲۵ میل تولید می‌شوند. هر چه پهنای تیغه بیشتر باشد قیمت‌آن‌ نیز بیشتر خواهد شد.
  4. طرح روی تیغه و نوع آن: طرح و نوع تیغه عامل دیگری بر قیمت پرده کرکره فلزی است. معمولا کرکره‌های فلزی دارای تیغه‌های پانچ‌دار نسبت به تیغه‌های ساده قیمت بالاتری دارند.
  5. تنوع در طرح کرکره‌های فلزی: با توجه به این که امروزه کرکره‌های فلزی در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند تا پاسخگوی سلیقه‌های متفاوت باشند، طرح‌های مختلف این نوع پرده‌ها از قیمت متفاوتی برخوردار هستند.

پرده_کرکره_فلزی , پرده کرکره فلزی , کرکره فلزی

کاربرد پرده کرکره فلزی

شاید در یک برهه زمانی پرده‌های کرکره فلزی کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت یا به ندرت و در برخی مکان‌های خاص استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان ویژگی‌ها و تنوع پرده‌های کرکره برقی باعث شد که از این مدل پرده در محیط‌های مختلف استفاده شود. در حال حاضر برخی این مدل پرده را برای پذیرایی، اتاق‌خواب و نشیمن نیز استفاده می‌کنند.

پرده_کرکره_فلزی , پرده کرکره فلزی , کرکره فلزی

اما مهم‌ترین کاربرد پرده کرکره در محیط‌های اداری و آشپزخانه است که به طور مختصر به آن می‌پردازیم.

کرکره فلزی مناسب آشپزخانه

پرده‌های کرکره فلزی از جمله مدل‌های پرطرفدار برای نصب در آشپزخانه هستند. این پرده‌ها در دکوراسیون‌هایی که دارای سبک مینیمال ساده یا رنگی هستند، کاربرد فراوانی دارند. پرده کرکره فلزی به دلیل برخورداری از قابلیت شستشو با آب، کنترل نور، مقاومت بالا در برابر گرما، چربی و … انتخاب مناسبی برای نصب در پنجره آشپزخانه خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل و مزیت‌‌های این پرده‌ها که باعث می‌شود آن را برای نصب در آشپزخانه انتخاب کنید تنوع بالا در رنگ آن استکه به راحتی با فضای آشپزخانه شما هماهنگ می‌شود؛ همچنین پرده کرکره فلزی هنگام بازکردن پنجره‌ها به راحتی و بسیار سریع جمع خواهد شد.

کرکره فلزی مناسب فضای اداری

پرده‌های کرکره فلزی بسیار مناسب برای استفاده در فضا و مکان‌های اداری هستند و بیشتر از پرده‌های دیگر در ادارات، سازمان‌‌ها و شرکت‌ها کاربرد دارند. نصب این نوع پرده‌ها محیط کار شما را مدرن و شیک می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت کرکره‌های برقی به لحاظ کارایی کاملا مناسب برای دفاتر کار هستند. پرده‌های کرکره برقی به دلیل تنوع رنگی فراوان قابل هماهنگی با فضاهای اداری خواهند بود و از طرفی قیمت ‌آن‌ها نیز نسبت به نوع چوبی آن پایین‌تر است.

پرده_کرکره_فلزی , پرده کرکره فلزی , کرکره فلزی

سخن پایانی

همان‌طور که بیان شد پرده یک محصول کاربردی است که در محیط‌ها و مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرده‌ها در انواع گوناگون در محیط‌های مختلف کاربرد دارند؛ از این رو می‌توانید متناسب با محیط مورد نظر نوع، جنس، طرح و رنگ آن را انتخاب کنید. پرده‌های کرکره یکی از انواع پرده هستند که علاوه بر ظاهر زیبا و مناسب که در انواع مختلف تولید می‌شونداز کاربرد و ویژگی‌های زیادی نیز برخوردار هستند که به برخی از آن‌ها اشاره شد. در این مطلب به معرفی عوامل موثر بر قیمت پرده کرکره فلزی پرداختیم امیدواریم در انتخاب و خرید شما موثر واقع شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید